Jobba hos Hypocampus

Vill du göra karriär på ett dynamiskt edtech-bolag med hjärtat på rätt ställe? Anslut till vårt team och forma framtidens utbildning. Här annonserar vi när det finns lediga roller att söka hos oss.

På vårt huvudkontor i Göteborg möts du av ett tjugotal kollegor och en samarbetsinriktad kultur. Vi värdesätter lärande, kreativitet och personlig liksom professionell utveckling.

LEDIGA TJÄNSTER

Vi söker en kreativ läkarstudent som vill jobba några timmar i veckan med att stärka vårt varumärke och att nå ut till fler användare. Du blir en del av Hypocampus team och får självklart stöd av oss!

I rollen ingår:

  • Skapa innehåll till våra sociala medier (främst Instagram).
  • Planera samarbeten med medicinska föreningar och andra relevanta organisationer.
  • Hantera inkommande meddelanden på Facebook och Instagram.
  • Vara aktiv på sociala medier i Hypocampus namn.
  • Bidra med idéer till hur vi kan växa och göra vår marknadsföring ännu mer träffsäker.


Stämmer detta in på dig?

Vi letar efter dig som är självgående och intresserad av marknadsföring. Du är kommunikativ och har känsla för vad målgruppen gillar. Tidigare erfarenhet av sociala medier, event eller annat marknadsföringsarbete är meriterande – men inte ett krav.

Mer om tjänsten:

  • Omfattning: 5–7 timmar per vecka
  • Flexibilitet: Jobba när och var du vill
  • Placering: Distans


Låter det intressant?

Skicka din ansökan med CV till petra@hypocampus.se senast den 21 november. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare.

EXAMENSARBETE

Här annonserar vi när det finns nya utmaningar att söka hos oss.

Vi revolutionerar lärandet

Vår studieplattform Cortexio, som ursprungligen utvecklades för Hypocampus och svenska läkarstudenter, har snabbt expanderat internationellt och till fler utbildningsområden. Idag har Cortexio över 250 000 användare som besvarar fler än 15 miljoner frågor varje månad.

2024 rankades Hypocampus bland Sveriges 50 snabbast växande techbolag, och vi driver en lönsam verksamhet på solid grund. Samtidigt bevarar vi företagets innovativa förmåga och lyhördhet. Vår tillväxt drivs av word-of-mouth och vi har ett Net Promoter Score (NPS) på 78.

Arbeta vid dator med kaffe bredvid på edtech-bolag